frukosttajm

 
DÅ var det dags för frukost igen, som jag gillar så mycket! Idag stod blåbär/hallonsgröt på menyn.
 
Blåbär/hallongröt
 
1dl havregryn
2 dl vatten
lite frysta blåbär och hallon
1krm salt
1 ägg
 
1. häll i vatten, havregryn och salt, rör om. häll sedan i bären, knäck ägget och rör om.
2. Koka 2-3 minuter (ev micra)
3. på med bananer, solrosfrön och sylt
4. ÄT OCH NJUT!! 
 
Dagensfrukost gav en riktig mättnadkänsla, då ägget ger oss massa proteiner så håller vi oss mätta längre, vilket är bra för mig som jämt blir så hungrig när jag äter tidig frukost. 
Man kan tro att jag fått dille på gröt, och det tror jag minsann jag fått, för det är så gott! Och man kan göra så mycket. Nu ska jag springa iväg till jobbet, vi hörs!
 
ha det bra! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt med tips!

2013-04-23 @ 19:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0