söndagstips!

 
idag har jag ett tips på recept jag fixa iordning när jag insåg att magen nog var hungrig. 

Emmas Pannkakstårta (som säkert redan finns någonstans)  1portion
 
Pannkakor

2 ägg
1 mosad banan
1 msk ekologisk jordnötssmör (jordnötter 99%)
2 msk havrekli
ev en skvätt mjölk 
 
Tillbehör
Jordgubbar
hallon
Lätt kvarg
funlight lime
 
Mosa bananen, tillsätt sedan havrekli och rör ihop, knäck sedan de två äggen och rör samman, tillsätt sedan jordnötssmören och se till så de fördelas i hela smeten. För att få pannkakorna lite mer saftiga kan man tillsätta lite mjölk. 

Stek på ganska låg värme, samt lite smör (behövs mindre smör och värme än vid vanliga pannkakor) 

Lägg upp en pannkaka på en tallrik, rör sedan över kvargen på pannkakan som du rört om med lite fun light-saft. 
På detta häller du på hallon (jag kokade detta så det var varma när de lades upp) 
Sedan lägger du på den andra pannkakan, och då lägger du på jordgubbar lite fin och på detta toppar du en klick 
Lime-kvarg!
 
SÅ enkelt, och så gott och dessutom rätt nyttigt! 

 

Kommentarer
Postat av: Maria

Det där måste jag prova! :)

2013-05-23 @ 21:40:31
URL: http://mariatheresia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0